петък, 23 септември 2016 г.

Субтеатър
Това е началната точка за разсъждения върху природата на театъра, разглеждана от позицията на моята театрална компания със същото име. Тъй като съм практик, а не теоретик, тези разсъждения почиват повече на собствени открития, отколкото на съществуващи теории. Последните ми служат повече за ориентир и терминология в опита ми да изведа собствените си дефиниции. Затова и публикациите ще имат повече характера на есета, или, в по-радикалните форми на части от манифест или на трактат, а по-малко на критически анализи.
Субтеатър има претенцията да е поджанр и опит за оттласване от това, което в България се масово се подразбира като театър и театрално изкуство. Около три четвърти от този “театър” е приел за основни принципи, с които аз не смятам за основополагащи, а резултатът не ми харесва до такава степен, че не желая това, което се опитвам да правя да се нарича по същия начин, още повече че българският театър в масовия случай е подчинен на държавните властови структури и на него се гледа като на социално развлечение зависимо от тях, а”Субтеатър” определя себе си като принадлежащ към свободната сцена  в България.

Няма коментари:

Публикуване на коментар